Sunday, April 17, 2016

ایران - تهران- زندان اوین - دژخیمان خامنه ای ازدرمان امیدکوکبی نخبه ایرانی که درزندان اوین به سرطان کلیه مبتلا شده ،جلوگیری میکنند.

ایران - تهران- زندان اوین - دژخیمان خامنه ای ازدرمان امیدکوکبی نخبه ایرانی
که درزندان اوین به سرطان کلیه مبتلا شده  ،جلوگیری میکنند.
سعیدخلیلی وکیل مدافع این زندانی سیاسی بااعلام اینکه موکلش درزندان اوین به سرطان کلیه مبتلاشده است ،خواهان رسیدگی های فوری پزشکی وآزادی وی شد.. این وکیل اظهارداشت که امیدکوکبی نیازمند جراحی فوری نفروکتومی یابرداشت کامل کلیه بهمراه توموربدخیم کلیه است که هرگونه عقب انداختن اینکارمیتواند ضایعات جدی به امیدکوکبی واردکند
این زندانی سیاسی درنامه افشاگرانه ای که نوشته اظهارداشت که تنهاگناهش عدم قبول پیشنهادهمکاری بادستگاه های نظامی -امنیتی رژیم دریک پروژه تحقیقاتی نظامی اعلام کرد.
امید کوکبی (زاده ۱۳۶۱ در گنبد کاووس)، برگزیده المپیاد و دانشجوی فوق دکترای فیزیک اتمی  با گرایش لیزر در  دانشگاه تکزاس آمریکا ست که در بهمن ماه سال ۸۹ به ایران سفر کرده و هنگام خروج از ایران در فرودگاه بازداشت و زندانی شد او توسط قاضی صلواتی به ده سال زندان محکوم شد و هم اکنون زندانی است.
در سپتامبر سال ۲۰۱۳، انجمن فیزیک آمریکا جایزه آندره ساخاروف را به دلیل " شجاعت وی در رد همکاری برای استفاده از دانشش در پروژه هایی که به زعم وی برای بشریت زیان آور است، علی رغم فشار شدید جسمی و روانی " به طور مشترک با دکتر بوریس آلت شولر فیزیکدان روسی به امید کوکبی اهدا کرد.

در نوامبر ۲۰۱۳، سازمان عفو بین الملل طی بیانیه ای عمومی امید کوکبی را " زندانی عقیده " اعلام کرد که " تنها به دلیل رد همکاری در پروژه های نظامی در ایران و بر اساس اتهامات بی پایه در ارتباط با روابط مشروع و معمول علمی با نهادهای دانشگاهی خارج از ایران " زندانی شده است. در آن بیانیه این سازمان خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط کوکبی شده است.

#ایران   #تهران   #زندان اوین   #امیدکوکبی     #دژخیمان_خامنه ای  #سرطان_کلیه  #محکومیت  #عفوبین_الملل

No comments:

Post a Comment

مریم رجوی :شهادت مظلومانه هموطنانمان را به مردم اهواز، مردم خوزستان و سراسر ایران و بستگان اعدام شدگان تسلیت میگویم

   اعدام هموطنان عرب تحت هر عنوان و بهانه‌ای كه باشد جنایت علیه بشریت می‌باشد و آنرا قویا محكوم می‌کنم  شهادت مظلومانه هموطنانما...