Thursday, July 21, 2016

ایران -تهران -زندان گوهردشت کرج : ارژنگ داوودی کیست وچرا دست به اعتصاب غذا زده است؟

ارژنگ داوودی متولد ۱۸ مهر ۱۳۳۲ در آبادان، یکی ازفعالترین زندانیان  سیاسی درایران میباشد

ارژنگ مدرک دیپلم دبیرستان را در آبادان گرفت؛خانه پدری اش  در شهرستان ایذه در استان خوزستان می باشد 
ارژنگ  بختیاری تبار هستند؛  او بعد ازدوران متوسطه وگرفتن دیپلم ،به ایالات متحده آمریکا رفته ودارای  لیسانس در رشته "مهندسی مکانیک" از دانشگاه تگزاس می باشد وی سپس دوره فوق لیسانس مدیریت صنعتی را در دانشگاه تگزاس رامیگذراند
 ارژنگ داودی به اتهام  توهين به رژیم آخوندی و مسولين نظام وهمکاری با خبرنگار کانادايی «جين کوکان» برای ساخت فيلم مستند «ايران ممنوع» دستگیروزندانی میشود.
اين اتهامات ۱۵ سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق و ۵ سال محروميت از حقوق اجتماعی برای ارژنگ داودی به همراه داشت.
ارژنگ داوودی در بيش از هشت ساله گذشته، به زندان‌های مختلفی تبعيد شده است، از زندان اوين به زندانی در اهواز، از آنجا به بندرعباس و سپس به زندان گوهردشت کرج تبعيد شد.
 ارژنگ داودی در يکی از نامه هايش می نويسد، در سال ۸۶ خانه‌اش با تمام وسايل مهر و موم شد و خودروی شخصی اش توسط رژیم آخوندی توقيف شده است.
ارژنگ داودی در مدتی که در زندان های مختلف دوره محکوميت خود را می‌گذراند بارها در اعتراض به وضعيت زندان، رفتار زندانبانان و اوضاع سياسی- اجتماعی ايران اعتصاب غذا کرده است.دراثرشکنجه و آثار ناشی از تحمل هشت سال حبس، بخشی از بينايی و شنوايی ارژنگ داوودی  از بين برده است.
ارژنگ داوودی دررابطه باگردهمایی بزرگ ایرانیان درپاریس پیامی اززندان فرستادوگفت ک دراینک نیز از درون سلولهای تنک و تاریک رژیم فاسد فقیه دستان امیدوار خود را بسوی تمامی آزادیخواهانی دراز می‌کنیم که برای نجات ایران و ایرانی می‌کوشند و به سهم خود از همه آنان دعوت به‌عمل می‌آورم تا در گردهمایی ۱۹ تیر ۱۳۹۵  در پاریس حضور به هم برسانند. 

پیشاپیش ضمن تقدیر از زحمات بی‌شائبه برگزارکنندگان این گردهمایی مقدم یکایک شرکت کنندگان را گرامی داشته و از تمام کسانی که از راه دور یا نزدیک دل در گرو تاثیر‌گذاری هر چه گسترده‌تر اینگونه آکسیونهای الهام‌بخش دارند صمیمانه سپاسگزاری می‌نماییم.
 واکنون خواسته داوود ارژنگی دراعتصاب غذایش اینست :وی در  اطلاعیه اعلام اعتصاب خود ضمن اعتراض به شرایط ضدانسانی زندانیان و همچنین فساد گسترده نوشته است: ”تا هنگام مورد توجه قرار گرفتن وضعیت زندانها و زندانیان توسط مجامع حقوق‌بشری و بین‌المللی و تحمیل بازدید ِگزارشگر ویژه حقوق‌بشر ملل متحد، آقای احمد شهید، از زندانهای ایران و مصاحبه با زندانیان سیاسی و عادی، به‌منظور رسیدگی دقیق به چرایی وضعیت نابهنجار و ضدانسانی زندانیان، به‌لحاظ وضعیت قانونی و پرونده‌های حقوقی و اتهامات آخوند‌ساخته و من در آوردی نظام در رابطه با آنان و همچنین چه بلحاظ شرایط ضدانسانی حاکم بر زندانها و گسترش فساد و اعتیاد و انواع بیماریهای خطرناک و لاعلاج، اقدام به اعتصاب‌غذا و دارو می‌نمایم 

#ایران  #تهران  #زندان_گوهردشت  #ارژنگ_داوودی   #اعتصاب_غذا   #زندانی_سیاسی  
#HumanRights  #Iran #FreeIran  #Political_prisoner

1 comment:

  1. درود بر این شیر مرد که در همه حال بیدار و آگاه است

    ReplyDelete

مریم رجوی :شهادت مظلومانه هموطنانمان را به مردم اهواز، مردم خوزستان و سراسر ایران و بستگان اعدام شدگان تسلیت میگویم

   اعدام هموطنان عرب تحت هر عنوان و بهانه‌ای كه باشد جنایت علیه بشریت می‌باشد و آنرا قویا محكوم می‌کنم  شهادت مظلومانه هموطنانما...