Thursday, August 18, 2016

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ازچهاربانده کردن پایگاه هوایی همدان برای هواپیماهای روسیه برای حمله به رزمندگان سوری خبرداد


 ایران -همدان -پایگاه هوایی همدان : مارک تونر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از چهار بانده کردن پایگاه هوایی همدان  برای هواپیماهای توپولف روسیه برای حمله به رزمندگان سوری خبر داد.

مارک تونر که در یک کنفرانس خبری شرکت کرده بود،اظهارداشت : «آنچه می‌فهمم این‌که پایگاه هوایی همدان ارتقاء یافته و گسترش پیدا کرده به‌طور خاص برای اینکه روسها از آن استفاده کنند؛ از جمله ساختن چهار باند پرواز طولانی برای بمب‌افکنهای روسی. این طرح البته ماهها طول کشیده و نشان‌ میدهدکه طراحی روسیه وایران برای یک حضور بسیار طولانی‌تر است. پایگاه هوایی همدان که روسیه در ایران استفاده می‌کند به‌طور مشخص توسعه یافته تا بمب‌افکنهای توپولوف-22 از آن استفاده کنند .


روز سه شنبه همچنین دیدبان حقوق بشر گفت  که هواپیماهای روسیه و  بشا راسد در نواحی محل سکونت غیرنظامیان از سلاح های
آتش‌زا استفاده کرده اندکه  ناقض قوانین بین المللی است.

سایت خبری روسی ridus با ادعای اینکه به تعدادی تصاویر اختصاصی از استقرار جنگنده بمب افکن های استراتژیک" TU-22M3”  روسیه در پایگاه هوایی همدان دست یافته با انتشار این تصاویر مدعی شده است این هواپیماها به دلیل فاصله کوتاه تر پایگاه همدان با سوریه و صرفه جویی در وقت و هزینه در این پایگاه ایران استقرار یافته اند. این هواپیماهای جنگنده از پایگاه هوایی " موزدوک " در روسیه به همدان انتقال یافته اند.
بنا به ادعای این گزارش توافق اخیر نظامی و امنیتی بین ایران و روسیه، اجازه استقرار هواپیماهای نظامی روسیه را در ایران می دهد.


#Russia  #Syria   #Aleppo #Iran  #سوريا  

#ایران #سوریه  #روسیه  #حلب  #پایگاه_هوایی_همدان  #موشکباران_رزمندگان_سوری_حلب

No comments:

Post a Comment

مریم رجوی :شهادت مظلومانه هموطنانمان را به مردم اهواز، مردم خوزستان و سراسر ایران و بستگان اعدام شدگان تسلیت میگویم

   اعدام هموطنان عرب تحت هر عنوان و بهانه‌ای كه باشد جنایت علیه بشریت می‌باشد و آنرا قویا محكوم می‌کنم  شهادت مظلومانه هموطنانما...