Tuesday, June 6, 2017

ایران-تهران- مادروهمسراسماعیل عبدی بعدازدیداربااوحاضربه ترک بیمارستان نشدند ودرمحوطه بیمارستان ماندند

ایران -تهران- اسماعیل عبدی :
مادر و همسر زندانی سیاسی اسماعیل عبدی پس از دیدار بااو در بیمارستان حاضر به ترک محل نشدند و شب را در محوطه بیمارستان ماندند. مادر اسماعیل عبدی گفت تا آزادی فرزندم از اینجا نخواهم رفت.همسرش منیر عبدی معماری خوانده و دارای سه فرزند به نام‌های مبینا و امیرحسین و ماندانا هستند. 



اسماعیل عبدی عضو هیأت مدیره کانون صنفی معلمان استان تهران، ظهر روز شنبه ۱۳خرداد به بیمارستان منتقل شد. اسماعیل عبدی که از دهم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶در اعتصاب‌غذا به‌سر می‌برد و به بیماریهای متعدد جسمی مبتلا شده است، سرانجام روز شنبه، پس از اعتراض دیگر زندانیان و تحصن در بند ۳۵۰ زندان اوین به بیمارستان منتقل شد.اسماعیل عبدی در ۱۳۵۴ اسماعیل عبدی دبیر رسمی آموزش و پرورش اسلامشهر با مدرک کارشناسی ریاضی دارای ۲۱ سال سابقه تدریس است. او دیپلم فدراسیون جهانی شطرنج دارد و مربی شطرنج دانش‌آموزان رده‌های مختلف است. عبدی دبیر کانون صنفی معلمان ایران (تهران)است و از سال ۱۳۸۵ چند بار دستگیر شده است که آخرین بار آن در ششم تیرماه ۱۳۹۵ توسط قرارگاه ثارالله دستگیر شد.وی هم‌اکنون در بند هشت زندان اوین استدر خانواده‌ی سنتی مسلمانی در تهران به دنیا آمد و در اسلام‌شهر در نزدیکی تهران بزرگ شد. اسماعیل در ۱۳۷۲ دیپلم و از دانشگاه تربیت معلم سمنان فوق دیپلم ریاضی گرفته است و پس از آن به عنوان دبیر ریاضی در آموزش وپرورش اسلامشهر استخدادم شد.عبدی در ۱۳۷۵ با منیر عبدی ازدواج کرد و به تحصیلات تکمیلی در مقطع کارشناسی ریاضی پرداخت و از تربیت دبیر حکیم فردوسی کرج تحصیلات کارشناسی ریاضی گرفت. از آغاز اشتغال به تدریس به فعالیت‌های صنفی پرداخت و در اولین انتخابات کانون صنفی معلم به عنوان عضو هیئت مدیره انتخاب شد. در ده سال گذشته بارها بازداشت شده است و هم‌اکنون برای گذراندن هشت سال حکم خود در زندان به‌سر می‌برد.
#إعدام  #سرکوب  #اسماعیل_عبدی   #زندانی_سیاسی  #اعتصاب_غذا  #بیمارستان 
 #Iran  #إيران #FreeIran

No comments:

Post a Comment

مریم رجوی :شهادت مظلومانه هموطنانمان را به مردم اهواز، مردم خوزستان و سراسر ایران و بستگان اعدام شدگان تسلیت میگویم

   اعدام هموطنان عرب تحت هر عنوان و بهانه‌ای كه باشد جنایت علیه بشریت می‌باشد و آنرا قویا محكوم می‌کنم  شهادت مظلومانه هموطنانما...